mandag den 9. august 2010

Norge

Så, er jeg kommet hjem fra Norge. . Eller rettere sagt i går ved 12-tiden. Det var vildt hyggeligt. Jeg var lidt bekymret for moderen (Ja, moderen!xD), og om jeg ville føle mig hjemme. MEN det gjorde jeg, og med hensyn til moderen, var hun ikke så slem.

Vi skulle jo med færgen derover; en kæmpe færge, som vidst hedder Crown of Scandinavia eller sådan noget pis. Men det var et super skib, det samme som jeg var med på, da vi skulle til Norge med skolen i 7. klasse.  Det var super. . Der var bare ret store bølger, så når vi gik tumlede vi rundt som fulde mennesker, hvilket Kristina og jeg morede os ret meget over. Vi boede i en lille cabin med 4 senge, et badeværelse og meget lidt plads. Hver gang toilletterne skyldte ud, blev der brugt sådan et form for tryk (hvilket skræmte mig meget første gang!).

Om aftenen gik vi på buffet, hvilket var rigtig lækkert. Kristinas far fortærede enorme mængder af skalddyr. Men det sjov var at, ved siden af os - havde en flok kinesere sat sig ned med deres tuborg øl og mad. Næste gang jeg kiggede derover var de alle forsvundet på nær 'én, og der lå et par brækklattere, som blev støvsuget op af et par medarbejdere.
Kristina og jeg rendte rundt på færgen og tog billeder (Et eller andet skulle vi jo lave), haha. Om aftenen gik vi ned på deres club, som var fyldt med middelaldrene folk, og købte os et par drinks. Det var vildt hyggeligt, men det tog os ret lang tid for os, at tage os sammen til at "prøve" at købe drinks, siden man skulle være 20. Meeeen det gik! Yay. Natten var det værste. Vi kom ud på åbent hav, og blev mødt af enorme bølger! Der kom et svuuusw efter fulgt af et kaaaaboom, og båden gyngede. Tidligere drillede vi hinanden med at det var sæler, vi sejlede ind i, - min lige pludselig var det bare ikke så sjovt, vel? Haha, men vi overlevede. MEN jeg må hellere få sat nogle billeder ind af Norge NU
Der er flere inde billeder inde på facebook, hvis man lyster.

Forsættelse følger Jeg orker bare ikke at skrive mere nu! ;)


Det smukke vandfald ved "hestedok", som der ikke havde en pind med heste eller havn at gøre. Så dum som jeg var, havde jeg glemt en trøje og havde taget regnbukser med i stedet for regnjakke. Lol. MEN, det var et vildt hyggeligt og smukt sted (måske en smule kold xD) Vi skulle egentlig videre op på et bjerg (nute), men Kristina, jeg og hendes mor valgte at tage hjem
Kristina og jeg havde været så heldige (haha) at få hendes far til købe en Pisang Ambon på færgen til os. (Man skal være 20 for at købe stærk alkohol i Norge). Nam nam, det smagte godt. 
Den sidste aften fik vi stjålet drukket nogle flasker vin fra de gamle, som der har en stor kælder fyldt med sprut. Mmmm..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar